Friday, November 11, 2011

MINGGU GILA KERJA

semakin lame keje semakin banyak, best memang best kerane yang xtau jadi tau,,tapi tapi tapi adakah uang bulanan ku bisa bertambah ya???erm...tunggu je lah..nxt year kalau same je...ough...ough..aish...bukak la balik jobstreet kan...

hidup orang bujang mmg cerita pasal keje je yang banyak,,,heheh..yelah tetiap ari ngadap...lagi2 kalau kite minat and ade perasaan puas untuk keje tu,,,ye ye...selagi xhabis xakan benti...

jadinya mggu ni pagi masuk opis kul 9 ke 10 dah kuar blek g la tgk org buat keje ikot plan ke x...sbnar2 nye xberape suke dok tggu org buat keje,,em,,aku cume suke melukis lukis dan lukis....tapi nak buat cam mane kene la multi skill kan,,,hahah..tgk org buat keje multi skill ke??bukan2 keje dlm kumpulan n blaja meet deadline projek,,yes2..mungkin itu lah skill nye,,,(mencari cari sudut positif itu penting utk motivasi kan diri sendiri supaye buat keje dgn besunguh2) hoho...

n kdg2 dari umah makyam trus g tmpt customer n kul 4 ke balik la opis....sumtime harap nothing rubbish job left for me,,,hahhhhh...jgn harap...kdg2 xtau ape cine 2 eko ni buat kt opis,,,buka bill arrange brg utk kuar esok rasenye diorng boleh buat..tapi....akku jugak...keje sng..dak2 baru cam aku je layak  buat...kan...terime je lah...pantang nampak aku balik opis duduk tgk laptop sambil sandar lunjur kaki.."mira u free kan??''hamboi kau...die ni bute ke xnmpk aku nye ketas mahjong bergulung2 ni??..entah lah..kdg2 aku jawab knape?mereka anggap aku free..sedangkan tidak..bila aku jwb xberapa free diorng tetap bagi jugak dgn ayat: t u dah habis buat tlg i bla....bla..." lagi aku pasan diorng ni kalau customer mintak quot brg yg agak leceh mcm kene buat renovation2 mesti campak kat aku...dgn alasan aku leh drawing sng nak explain kat customer..so??kau tu reti2 lah nak blaja gune autocad,sketch sume ni...ini alasan dah kawin xde mase nk blaja..ape r...xprofesional betol...ini mereka duk g bli pau makan2 pastu call2 supplier tnye brg bile sampai..pastu conceng conceng tgk iklan2 yg dak2 sangkut kat pintu opis,,,apekah...gaji byk keje ckp je..kdg2 rase mcm jadi mangsa buli lak..isk...isk..

ah,,pedulik la janji esok aku cuti,,haha...im done with my project at tanjung langsat for dynac office. 3 ari berulang2 kesane..huhu..thanks to all co-supplier ah wong TH,Wong Eeka,  all the warehouse man...faizal, jas n abg mail..huuhuu... 




No comments:

Post a Comment